måndag 24 september 2007

1 vecka med mat!

Inte lika kul att väga sig, för nu blir det ju plus varje dag...Igår var det 65.5 och idag 65.9!!! Det är +1.5 kg på en vecka. Jo, jag veeeet att det är normalt att gå upp 2 kg (glykogendepåerna fyller på sig vätska bla) efter avslutad kur, men ändå.....Förhoppningsvis stannar det snart. Tyvärr har magen inte riktigt fattat galoppen, utan den är...tröööög, vilket gör att jag känner mig ganska uppsvälld....
Min nya "drog" är en gegga av keso, kesella, lite turkisk yogurth. Sen har jag på tex bär, apelsin, grape, kokt äpple+kanel samt några hackade mandlar - SÅÅÅ gott!!
Något annat som är jättegott är OLWs Minimellan, små påsar med jordnötter, cashewnötter och torkad frukt/bär. Det är förvisso smååå påsar, men ändå inte det bästa att sätta i sig.
Dagens vikt då:
Vikt: 65.9
Fett: 25.5%
Vatten: 53%

Jag äter ungefär så här:
Frukost: Keso, kesella, turkyougurth, bär, solrosfrön. 1 kokt ägg. Vatten. 1 msk linfröolja
Mellis: ½ God balanssoppa
Lunch: ca 100-120 g protein av något slag (kött, fisk), sallad med lite olivolja+vinäger, varma lite grövre grönsaker tex wookad vitkål, squash, morot, purjo mm
Mellis: ½ God Balans soppa eller en frukt (ej banan) + några mandlar, eller ovan nämda "kesogucka"
Middag: Ungefär som lunchen, kanske någon sås till. Kan ibland äta tex kidneybönor, men ännu ingen pasta, ris, potatis osv 1 msk linfröolja
Kvällis: kesogucka.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror nog alla går upp en del efter de där soppbantningarna...men håller man bara sig till rätt sorts mat sen så borde man stanna av o hålla sig där sen-ja och o träna med tror jag är viktigt.

Jag tycker du varit superduktig hittils-o tror du fixar det hela sen med-inte hänga läpp nu för lite viktökning....för det är alldeles normalt.

Kram kram Marita