söndag 29 juli 2007

_Vikt_ig Bakgrund

Var som tonåring och fram till 23 år väldigt smal (172 cm och 60 kg), kunde äta vad som helst och hur mycket som helst *snyft*
Fick mitt första barn när jag var 24 år, och sedan dess har vikten pendlat upp och ner, mest upp....Har ju 4 barn, och klart vikten påverkas av det. Provat VV (lyckades bäst första gången, enda gången jag gått i mål...) I januari i år var vikten "all time high" (som ogravid iaf): 82.4 kg
Åt LC-mat (mycket protein och fett, minimalt med kolhydrater), gick ner lite grann (ca 6 kg)- men har stog still hur länge som helst (så jag vet hur jag ska äta sedan!)
Har nu ca 10kg som SKA bort!Har sedan den 23/7 ätit VLCD (något jag aldrig trodde jag skulle göra, efter ett halvdant försök med Nutrilett *urk* för flera år sedan)
Helt sjukt, tampats med dessa kilon till och från i 14 år!!!! Nä, denna gången ska jag bara lyckas - och med det viktigtaste: Hålla vikten!!! Några fler barn blir det ju inte, så just någon graviditet ska inte få sabba det!

Inga kommentarer: