fredag 16 maj 2008

Veckovägning nr 5 och 1 veckas upptrappning!

Torsdagens vikt var 63.8, det betyder ett minus på 0.8 - helt ok eftersom jag ätit mat på kvällarna denna veckan. Tyvärr då, fyllde min pappa år i går, och vi var dit och grattade. Jag visste att han skulle bjuda på smörgåstårta så jag tog med lite kycklingsallad, med tanken att jag skulle ta en _liten_ bit smörgåstårta....Ja, det beror på vad man ska definiera som liten....Dessutom bjöd han på gräddtårta också, ja det blev sån med...Gott var det, men magen hängde inte riktigt med - lite knip. Dagen blev eg. skit redan på morgonen, eftersom jag glömde min drink till jobbet. Gick och fikade på fm, men jag valde iaf så grovt bröd där fanns ist för vit fralla.
Idag var det då 7 hg plus, men det är väl en del vätska.

Tyvärr, nu känner jag igen gammalt beteende! Nu skulle jag kunna tugga i mig vad som helst som jag har så lätt att avstå när jag pulvrar: Kakor, snask, mackor, chips - you name it! Fan, att det ska vara så svårt!!! Men det är bara att hålla sig på banan! I morse blev det en CB, till lunch räksallad + 1 knäcke och nu ikväll tacos (ja, tacosallad kan man säga ev. tar jag ett fullkorntortillasbröd)
I kväll tänkte jag rosta lite solrosfrön och pumpafrön.

Denna veckan ska jag äta CB varje frukost, och vanlig mat 2 ggr/dag. Men begränsat med kolhydrater.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du är fantastisk som lyckas så bra att gå ner:)Är riktigt impad av dig.

Sen tror jag man måste få unna sig nån gång både lite sött o fett-så som du gjorde på din pappas kalas.
Tycker du gjorde rätt som unnade dig det-det va du väl värd:)

Ha en trevlig Lördag-här väntar jobb för mig hela helgen-kväll både idag o imorrn.

Kram marita